...

Eğitim Her Yerde

Sıkça Sorulan Sorular

» Sisteme nereden giriş yapacağım?
Üniversitemiz bünyesinde uzaktan eğitim için kulanılan Öğrenim Yönetim Sistemi (ÖYS)'ne derslik.nevsehir.edu.tr adresinden giriş yapabilirsiniz. Pedagojik Formasyon eğitimi sinif.nevsehir.edu.tr adresinde yayınlanan NEVÜ Sınıf Sistemi üzerinden gerçekleştirilmektedir.

» Sisteme giriş yaparken hangi bilgileri kullanacağım?
Öğrenim Yönetim Sistemi (ÖYS) sistemine giriş yaparken kullanıcı adı olarak Öğrenci Numaranız, şifre olarak TC kimlik Numaranızı kullanmalısınız.

» Sistemi kullanırken bilgisayarıma yüklemem gereken yazılım var mı?
Sistem web tabanlı olarak çalışmakta olup Gogole Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Opera vb. web tarayıcısı üzerinden sisteme giriş yaparak kullanabilirsiniz. NOT: Sistem en performanslı olarak Google Chrome üzerinde çalışmaktadır.

» Cep telefonumdan derslere katılabilir miyim?
Evet, cep telefonu veya tablet gibi mobil cihazlardan derslere canlı katılabilir ve derslerin tekrarınız izleyebilirsiniz. Mobil cihazlardan sistemi kullanmak için telefonunuza ek bir uygulamaya gerek yoktur. Android işletim sistemli cihazlarda Google Chrome, iOS işletim sistemli cihazlarda Safari web tarayıcı üzerinden https://derslik.nevsehir.edu.tr adresi üzerinden kullanıcı bilgileriniz ile sisteme giriş yaparak kullanabilirsiniz.

» Bilgilerimi doğru yazdığım halde sisteme giriş yapamıyorum.
Giriş yapmaya çalıştığınız adresi ve bilgilerinizi tekrar kontrol ediniz. Ders kaydı yapılmamış/onaylanmamış ise kullanıcı bilgileriniz sisteme aktarılmamış olabilir. UBS içerisinde ders kayıt durumunuzu kontrol ediniz. 

» Şifremi Unuttum.
Sistem giriş ekranında "Şifremi Unuttum" bağlantısını kullanarak şifre sıfırlama talebinde bulunabilirsiniz. NEVÜ Derslik Sisteminde kayıtlı e-posta adresinize şifre sıfırlama bağlantısı gönderilecektir. E-posta hesabınızın Gereksiz/Önemsiz/Spam klasörlerini de kontrol etmeyi unutmayınız.

» Hesabımın kilitlendiği uyarısını alıyorum.
Sisteme çok fazla başarısız giriş denemesi sonrasında sistem güvenlik nedeniyle hesabınızı kilitleyebilir. Bu durumu Destek Talep Formu aracılığı ile bildirebilirsiniz.

» Sistemdeki e-posta adresimi güncellemek istiyorum.
E-posta adresinin güncellenmesi sistem yöneticisi tarafından yapılmaktadır. Üniversite Bilgi Sistemi (UBS içerisinde Kişisel Bilgiler bölümünüzden e-posta adresinizi güncelledikten sonra Destek Talep Formu aracılığıyla Derslik Sistemindeki e-posta adresinizi güncelleme talebinde bulunabilirsiniz.

» Derslerim sistemde görünmüyor.
UBS içerisinde ders kayıt durumunuzu kontrol ediniz. Ders kaydı yapılmamış/onaylanmamış ise kullanıcı bilgileriniz sisteme aktarılmamış olabilir. Ders kayıt durumunuz ile ilgili sorun var ise akademik danışmanınız ile görüşmeniz gerekmektedir.

» Ders esnasında görüntü/ses net değil.
Uzaktan Eğitim Sistemi, internet bağlantısı üzerinden çalışan bir sistemdir. Canlı ders esnasındaki aksaklıklar sizin, diğer kullanıcıların veya dersin öğretim elemanını internet bağlantı hızı ve kalitesi, pandemi sürecindeki yoğun internet kullanımı kaynaklı internet sorunları veya sistemsel kaynaklı olabilmektedir. 

» Ders esnasında ses gelmiyor, kamera/mikrofon açılmıyor.
Derslerde sesin oynatılması, kamera/mikrofonun kullanılması için kullandığınız web tarayıcısında ses/görüntü/kamera/mikrofon izinlerinin verilmiş olması gerekmektedir. Tarayıcı izinleri için aşağıdaki adımları takip ederek kontrol edebilirsiniz.

- Google Chrome: Ayarlar -> Gizlilik ve Güvenlik -> Site Ayarları
- MacOS Safari: Tercihler -> Web Siteleri
- Android : Google Chrome -> Ayarlar -> Site Ayarları
- iOS Safari: Ayarlar -> Safari

Tarayıcı ön belleğinde depolanan bilgiler ses duyulmasına engel olabilmektedir. Sisteme giriş yapmadan önce kullandığınız tarayıcının ön belleğini temizledikten sonra derse girişte web tarayıcısı tarafından istenen ses/görüntü izinlerine onay vermelisiniz. Ders esnasında ses/görüntü ile ilgili sorun olduğunda tarayıcınızın Yenile düğmesi veya klavyenizin F5 tuşu ile sayfayı yenileyebilirsiniz. 

» Dersin tekrarı açılmıyor.
İlgili oturumda ders yapılmamış olabilir. Dersin tekrarı açılırken "Yüklenemedi" hatası veriyor ise bu durumu Destek Talep Formu aracılığı ile bildirebilirsiniz.

» Derslerin tamamına katıldım, tamamlanmadı görünüyor.
Ders içerisindeki aktivitelerin tamamlanma durumu, öğretim elemanını dersi oluştururken vermiş olduğu bitirme kriteri ile ilgilidir. Bu konuda dersin öğretim elemanından bilgi alabilirsiniz. Ders için belirlenen kriteri sağlayan ders durumlarınız, kritere göre Katıldı veya Tamamlandı olarak görüntülenmektedir. Ders bitirme durumlarının güncellenmesi her gün dönümünde (gece 00:00) yapılmaktadır. Girmiş olduğunuz ders durumunu dersin ertesi günü kontrol ediniz.

» Üniversite Bilgi Sistemine (UBS) giriş yapamıyorum.
Üniversite bilgi sistemi için kayıtlı olduğunuz akademik birimin öğrenci işleri bürosu ile görüşmeniz gerekmektedir.

» Buradaki bilgiler yeterli olmadı. Destek İstiyorum.
Sistem içerisinde Destek menüsü altında veya destek.nevsehir.edu.tr adresinden ulaşabileceğiniz Destek Sistemi ile sorunu iletebilirsiniz.